måndag 4 november 2013

21 años.


I tordags fyllde jag 21. Fick frukost på sängen av mina snällisar till roomies, Anton och Frans(k). Vem hade kunnat tro deT?! Det kändes som bilden ovan på ett ungefär.
Hade ett härligt födelsemoment när vi alla tre satt i min säng och åt skinkaådijongsenaps-smörgås, bananmednutella-crepes och drack svart kaffe (mest för att ingen av oss orkat köpa mjölk den senaste tiden)

Pluggade hela dagen något så luddigt som D-E-S-I-G-N.  josåärdet! Att plugga till en design-tenta innebär mest att dricka te och äta scones på Martas Café (student-rabatt!) med klasskompisaaaar. Extremt produktivt.

Fram mot kvällen ockuperade jag Rasmus och Li's kök och bjöd på lite middag och ost. Anton var också där, klädd i tenta-skägg. Birch-Tyrbergarna var samlade.


Inga kunde vara mer glada att de var min dag än dessa människor. Ni ser ju själva!
 Rasumusu överraskade dessutom med en hemma-bakad princess cake!!! Ingen kunde vara mer glad än jag!

Fin dag!

Skrev designen på fredagseftermiddagen. En tenta med ja/nej-kryss-frågor samt rit-uppgifter... höhö.


Sen hände: Fredagspuben, tapas-middag hos moi med dessa bruuuudar(som du ser, Emma, är din tröja ute och svirar hejvilt i Linkan;), en box, Fylle-Ryd, Pärleporten, Flamman, Fylle-Ryd, balkong, Flamman.


***LörDaG***

Vaknar upp och tänker:" är det idag vi ska leka fulvins-lekar på camups?"
Hoppar upp ur sängen och säger med en segerpose: "Yes, it is!"
(Det sista var en lögn)

Förflyttade mig från sängen till soffan, sen tillbaka till sängen, tog jag en ibumetin och en promenad i Rydskogen. Det var det bästa jag kunde göra av situationen. Gick jag hem och sov, igen. Post-tenta-tröttheten;)

Yrvaken vid fem, steg jag upp, tog en kopp kaffe (fortfarande inte orkat köpa mjölk...) Kände att jag återvänt till livet igen, sved om till min Maskinar-overall och  plockade upp Amalia på Fyller-Ryd. Begav oss kort där på till Campus Valla.

Här fortfarande oskyldigt rena och ovetande...

Lämnar resten åt er fantasi.
(Amalias pics)

Ser ut som jag får en kallsup här, roligt nog. Upptäckte när vi gjort om Amalias korridors rum till ett träsk, efter några timmar på campus att det kom blod från mina fötter. oklart. Dansade vidare på Kravall och åt natt-pommes hos Simon med Alice och flera. Kvalitetstid!




Sopp-söndag i Lambohov wihts sthe giiiiirlz. Slut på HT1! 

Au Revoir!

1 kommentar:

  1. DÖR SÅ ROLIG DU ÄR!!! och kul att min tröja får ut och lufta sig lite..legat instängd i en låda allt för länge ju :) mamaa approves!!!

    SvaraRadera