onsdag 20 februari 2013

Lista på en onsdag.

Hur har din dag varit?
mjaa, helt okej. Inget märkvärdigt. Fick det ärofyllda uppdraget att storhandla på Willy's. Personlig mobil leverantör (far min hade glömt telefonen hemma). Chillade på fritan med film och kortspel med kidzzen. Kommer laguga lita maud, sen några episoder Arrested Development. Avslutar dagen på topp vill säga.



Vilket är ditt största beroende?
Kaffe och lakrits?

Vilket är ditt tidigaste minne?

Kan det vara när vi båtluffade i Grekland med familjen. Jag var tre? Minns att min bror Rasmus skrek till av rädsla när han väcktes av en kattunge som hoppande ner på honom i säng från ett fönster en morgon. Kan ju för övrigt vara bland det bästa att ha i sängen: små, mjuka kattungar!!

Vad beställer du på krogen?

Oftast öl, men ibland White Russian eller GT. "Överraska mig!" fungerar ibland (man kan ju gå på en nit, eller årets bästa)




Hur gör man för att ragga på dig?
Att säga smarta saker och vara charmig samtidigt brukar fungera bra. 

Vad var det konstigaste som hände i helgen?

Jag hamnade på en middagsbjudning där det rådde fullständig melodifestival-mani och det  skojades friskt om att  barn borde snarare trycka ner istället för att uppmuntras. ("HAHA, Maja! Tror du verkligen att du kan få ett bättre jobb än jobbet som lärarvikarie?!") 

När skäms du?
När jag ljuger!

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft?
Bombay Sapphire.Bånken.Ellen&Hannah. Det var förra hösten då jag gick i trean. Ellen och Hannah var hemma i Kristianstad och vi skulle leva rövare i stan innan de skulle bege sig till varmare breddgrader. Kvällen var kul! Dagen efter låg jag i min säng och ojade mig. När tankarna börjar gå i banor som "mår jag illa? är det verkligen illamående? jo det är det?" vet man att det bara är början.
   Det ska höra till historien att det var knäpptyst i huset. "Skönt jag är ensam hemma!" Man är ju i så ynklig tillstånd att man allra helst inte vill visa sig! Jag gjorde vad jag skulle inne på damrummet och är påväg ner till köket. Där sitter de, våran utbytesstudent och hennes vän mitt i frukost. De sneglar på varandra och frågar mig försiktigt "var det kul igår?" "mmmm".  Ringer Ellen. Även hon har sett bättre tider och berättar sin upplevelse av dagens första timmar, men vi skrattar, . Fram mot kvällen går jag hem till Hannah. Hon ser fortfarande ut som en utmattad psyk-patient när jag kliver in i hennes rum. hehe.

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Alltså. Kan man inte....?

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Hål i alla strumpbyxor.

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Under taiwantiden fick jag en gång komlimangen "hon ser ut som hon i Harry Potter!" Tror de mest syftade på att jag inte var asiat (som alla andra) och mitt stora lockiga hår. Fair enough!

Vad gör du när du är ledsen?
Gråter lite. Tycker synd om mig själv. Ringer Rasmus

Vem är den mest kända människa du talat med?
"Snackade" med Ang Lee under inspelningen till Life of Pi. Eller ja, det var mer "Hej! Du kan ligga på den här solstolen"  då jag svarar på ett ungefär "Okej, Tack!"




 Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara? 
Polarn o pyret pyjamas. Jämt och ständigt!

Vad var du rädd för som barn?
Monster under sängen (klassiker). Jag var alltid tvungen att kolla minst en eller två gånger innan jag skulle sätta ner fötterna på golvet. Man ville ju inte bli indragen under sängen och aldrig mer få levaaaa!!!


Vad har du funderat över på sistone?

Funderat mycket på livsmedel och sånt (E-nummer, hästkött och annat man stoppar i sig) I know, some pretty serious shit! 

Vilken är din största skräck?
Det finns ju många otrevligheter. Svårt att ranka dem. Vakna med fötter som händer kommer väl ganska högt upp? Att man får panik när man inte kan få luft tyder väl på starkt obehag inför denna situation: Inte kunna andas!
Skräck för att jag ska bli nån helt psyko person, som endast är obehaglig, inget mer. (se näst,nästa punkt)

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av? Manodepressiv.


Har du någon gång slagit någon?

Hehe. Jag har upptäckt att när mina inre aggressioner blir för starka kan det ibland gå över till en överraskande våldsam rörelse, nästan som en spasm.  När jag bodde i Taiwan gick min dator en stilla framtid tillmötes. ALLA MINA BILDER, skrek-tänkte jag i mitt huvud.
   Min bror Rasmus var också på besök, tyckte det förstås var trist det som hände och var världens snällaste som köpte ett mega stort usb till mig, tillsvidare. Men ändå skulle jag (onda Maja) ta honom i ett bakhåll och sparka honom med min bästa taikwondo-spark. "Har du funderat på terapi?"

Men, som sagt det är väl det närmaste jag kommit en fight. Jag anfaller min gulliga och oskyldige storebror... 

Vad ser du fram emot just nu?

Påsken tror jag kommer bli A-W-E-S-O-M-E! Det blir Japan och min Japan-bror Anton. Har nästan glömt hur han ser ut, så länge sedan var det vi sågs! Längtar järnet!


Lista tagen från midnattsgatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar