torsdag 6 juni 2013

Nationaldags-lista.

Blodapelsin
Dagsformen?
Klockan närmar sig 14 och jag börjar närma mig något som inte ens ens kan kallas FORM, men mer from än innan i alla fall;)

Vad åt du senast?
En misslyckad omelett med tomat  och en hemmagjord grissini(oklart). Go va omeletten men det är väl bara att inse att jag ej besitter the art of cooking.

åt svettig ost med marmelad en annan.
Hur ska nationaldagen firas?
med sill och potatis. dvs som vi firar resten av alla högtider! men gött skare bli! Snart dags att plocka opp gammel-mor och köra ner till Yngsjö för att sätta igång potatisfesten.

Vilken film såg du senast?
har inte sett en hel film sen sen sen....? ja i alla fall BÖJADE jag titta på Les émotifs anonymes. Kan ej uttala mig om filmen då jag somnade (med all rätt!!)
5 min in i filmen.


sommargryning hem från stan.
Funderar över?
just nu: när jag ska klivar ur pyjamasen(den randiga)
allt som oftast: När skolan ska fungera på ett bra sätt för ALLA! Lärare som elever. Just nu är skolan
som ett ojämnt lapptäcke där man syr på en liten lapp som man tror passar i helheten. FEL!
kanske dags att ta tag i det ingen vill dvs. sy ett nytt täcke och skola.

Lite varje dag: Vad jag ska göra i Shanghai i sommar. ingen som vet. Knappt jag.
Kommer mer om det sen när jag väl är där!


Ser fram emot?
en liten reunion med Ellen och Hannah som kommer hem på söndag:)
Taiwanet
Lyssnar gärna på?
Musikguiden, tysk elektro-techno, när min ena bror berättar historier,
 min andra bror när han pratar läkarspråk. ÄLSKAR ATT LYSSNA!


Dricker helst?
VATTEN, chokladmjölk, öl, GT, Bloody Mary, vatten, mjölk, vatten, choklad.


När jag är trött?
Kan jag spendera obscent mycket tid på reddit och imgur. VILKET JAG ÄLSKaR! 

Nåt spännande som jag pysslar lite med.
Vi brygger öl hemma. Det är väl ändå liiite spännande.


åt vinkokta musslor med ett kilo lök med Hildur en natt.
Något jag är stolt över.
ÄNTLIGEN! Lyckats läka såret i min mungipa som jag fick efter att ha slickat på en kniv
 (ifrågasätter min mentala ålder) för ca 3078 veckor sedan.


Kommer fler punkter på denna nationaldagslista?
Nej.
MVH en tjej som svettas en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar