torsdag 2 maj 2013

Bokrelease, Hilma Af Klint, Hepatit alfabetet, Borgval, Gustav Vasa!



Jag gjorde en norrlandsresa(relativt) i veckan som gick. Det enda sammanhållande i detta inlägg är kanske tidsramen. Den är konkret! 26/4-1/5. Annars flyter mycket ihop. Jag ska göra mitt bästa. Jag lovar. Nu kör vi!



Min heeelt fantastiska gymnasievän Katarina Sandberg kan nu mera titulera sig som författarinna. PÅ RIKTIGT! I fredags var det releasefest för den på Copacabana och Hufvudstaden. Alla var goa och glada som man bör när vänner släpper böcker, som de gör lite allt som oftast. SKOJA!

 Hur ofta känner jag egentligen författarna till böckerna jag plöjer på kvällarna?!?!?

Vi firade med bokköp, öl, vin(rött/vitt/rosé/port), drinkar, shotar, HB, choklad-kaniner, Strand och Marie Laveau.

LÄS!LÄS!LÄS!LÄS!LÄS!LÄS!LÄS!LÄS!LÄS!LÄS!LÄS!LÄS!LÄS! Recensionsdag 7 maj!!!


2. Världens Bästa Cederholms!
Verkligen! Tack!

-Hilma af Klint
-Pizza
-Inglorious bastards
-När då då?

-Fruktsallad
-en psykisk kiwi-allergi
-Pictures don't lie
-*djupa tankar* och bekännelser


3.Hannah 21!
Efter några dagar i Stockholmet kände jag för att fortsätta min resa norr ut, nämligen så långt som till UPPSALA!

Hannah, fullkomligt ovetande om min och de andras tidiga ankomst (29/4 var avtalat), blev på sitt bästa humör när vi överraskade henne på hennes 21 födelsedag.

8 Kwansta-navies trängde in sig i Mirras och Hannahs lagom rymliga lägenhet. Optimalt? vet ej. Fantastiskt? ja.
några av skönheterna
trångt och härligt! Ellen och jag gjorde om "sängen" till en brottningsrink på valborgseftermiddagen. jag vann! Att brotta ner, hålla fast och kittla motståndaren var ett vinnande koncept. hähä

4.Kvalborg i Luthagen och på studentvägen.ja, eh. hm. skötte undan lite praktiskt på förmiddagen så som ÖoB(Love it!) krig på systembolaget och äggamackor!

Eko-parken rekades - lite fotbollshäng i Vasaparken med tioåriga pojkar. Frågade om de skulle med till nästa stopp, men de passade bara.(höhö)

 Träffade dock en familjevän från Lomma som också skulle vidare till Norrlandsgatan. Väääldigt oväntat, men helt fantastiskt när man tänker efter!

I kanske Luthagens finaste område låg en enorm och nedgången villa som huserade 15 studenter. bl.a Författarinnan!
























Här sitter hon och skriver sina böcker.

Regn kom!! Flyttade in festen i deras garage. Fanns troligtvis ett flertal luftburna sjukdomar och andra smittor där inne. Ett gammalt skärp fick jag kastat på mig och kände tryggheten samt osäkerheten att både vara vaccinerad mot Hepatit A, B och stelkramp! Fungerar alla vaccin?...






















Ungefär HÄR slutade jag ta foto. dvs runt 16-tiden.

Därefter hände: Studentvägen-Nationalteatern-blev kär(skojar inte! men nu är han försvunnen:'(-Håkan-Dans på 4 kvadrat-rödvin-taxi-oklar hemmafest-politiska diskussioner(osäkert festämne...)

5.Svineri och tradition.





Vi lekte anonyma i ekonomicum-parken
 Hanna träffade mig och jag träffade Hanna! Mitt i radioskuggans epicentrum

 Som man sig bör i Uppsala.
folkfest!























Hade hört lösa rykten om ett skogsrave i Uppsala och kände hur skogsmullen/ravemaja i mig bara hoppade av glädje! MEN, 7-1! Mina medmänniskor kände tyvärr inte detsamma. Fick lägga mig och slå följe till Saluhallen (lever sannerligen upp till sitt namn, köttmarknad på riktigt!)... Hade med största sannolikhet (nu med facit i hand) uppskattat ravet 200ggr mer!!! whattodo?!

6. MAJVÅR!



 JAG GICK UTAN JACKA FÖR FÖRSTA GÅNGEN! LÄSER DU DET?! UTAN! JACKA!

Finns det bättre sätt att inviga 1 maj på?! svar nej! En Jenny Bååth, En frukost, En Gustav Vasa, En Kung och Martyr, En Anatomi-teater, En Andy Lindén, En islatte(töntigt!), Ett tåg hem!

-Förlåt för ett helt osammanhängande inlägg!
_____________________________________________________________________________
~Ha den äran Emma! ^^      imorgon;)

1 kommentar:

  1. I was in Uppsala too! Your blog is super interesting too!

    http://hanaljoofri.blogspot.sg/

    SvaraRadera