måndag 4 mars 2013

"Den kostade bara 800, skitbilligt jö"


   


jaoooo! Köpte en ny kamera i veckan. Bästa köpet på lääänge! Därför detta bildextra:)
Gjorde saffransbiscotti i lördags och åt upp halva degen själv. Åeengeeest!
Inte bara för att jag åt så mycket deg. Utan vinterångest, snor-ångest, torraläppar-ångest (att hångla med någon som har så torra läppar som jag, sker definitivt på egen risk) och trött-ångest. Min mor ringde också när jag var ute i hopp om "att få mer energi  och hetsade mig  till att tokköra in till systemet för att gulligt le mot securitasvakten, niga och glida in 13.58 genom dörrarna och ställa mig i kön med en flaska Vin Santo hårt i handen.

Kelade järnet med Karl-Katt (eller var det tvärt om?) och gjorde Jell-O Shots till kvällens partaj
Som tack för hjälpen med biscotti-vinet körde mor mig ner till Ellen.  #mummy!   〜( ̄▽ ̄〜)
Ellen och jag, vi är goda vänner fastän mycket olika Vi tycker om olika saker, Ellen e hjulbent jag är kobent. Ellen promenerar jag kör bil, Ellen e spinkig, jag är välbyggd. Men en sak har vi nog gemensamt. POLLY!
Jag meckade med present till David som fyllt 21 medan Ellen sprang runt i underkläder. Vi körde stämmsång(medvetet eller omedvetet) till Vengaboys och Backstreet. Vi var åter fem år igen och sjöng "I'll be your lover tonight"... 
Ellen-Dellen när hon är som coolast. Längst fram i Abou-Absi-Taxin. Ungefär här slutade jag fota för kvällen. David hade bjudit in ett killer-gäng till sitt firande hos sig. T-baren tog sedan ta hand om samtliga! Långa toaköer, högstadie-reunion på balkongen, sedvanliga moshpiten inne på Kristianstads minsta dansgolv.   
Godmorgon världen! Gud hade hört min bön och gav mig väldens finaste och vårigaste bakisdag till ära. Kolla här bara! Snön var väck väck väck och temperaturen hade stigit med minst 10 grader!
Fysik-morbror Jens fyllde år och hade inte den blekaste aning om att det inte bara skulle bli hans fru och han på 53 årsdagen. Det bara trillade in överraskningsgäster och tillslut var vi 14 st i det lilla Simrishamn-huset som åt tårtan som skulle kunna ha mättat en hel indianstam!
Kollade på Kontoret senare på kvällen och vill dö lite, dels för hur obehagligt roligt det är och dels av trötthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar