lördag 9 mars 2013

"What up, I got a big cock!"


Coolhetsfaktor: en miljard!

Det var dags för lördagsklassikern. Lions i Åhus, Pingstkyrkans secondhand, Näsby loppis och avslutningsvis på Erikshjälpen.
 Slängde på mig pappsen urålrdriga jeansjacka och gick ut i vårvärmen SOM ÄNTLIGEN ÄR HÄR!!! eller? Min reaktion var:

Kallt som i Sibirien! Lär man sig aldrig?!  det är inte varmt i mars.

Hoppade in i bilen (som blev varm) och kände mig som en kung när jag cruisade ner med dunka dunka till Åhus och pensionärerna på Lions. Mycket prylar alltså. även en hel del kläder;) för en skälig peng. kom där ifrån med lite olika pryttlar exempelvis en exotisk 70-tals morgonrock. Kanske det plagg jag skulle vilja tillbringa resten av mitt liv i, morgonrock alltsåå.

  Nästa stopp blev Pingstkyrkan och NäsbyIF-loppisen. De ligger ungefär vägg i vägg med synkroniserade öppettider. Väldrigt fördelaktigt! Dock ett tämligen skralt utbud denna lördag från båda aktörerna. Mina händer hade åter tagit skepnaden kylklampar igen och jag kände mig ocool.  På hemvägen svängde jag inom knökfulla Erikshjälpen på Vilan. Kom över en skum, blommig, pyjamasdress. Tänk sommar, farmor, lätt överviktig och ganska storkvinna, vitt hår i spolar samt iklädd denna sidenpyjamas. There you go!



Trött som ett lite lite djur nu! nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar